Кучета - Котки - Бозайници - Птици - Влечуги - Риби - Земноводни - Насекоми - Бездомни животни

Хищни растения

Хищни растения

Мнениеот meri » Пон Окт 20, 2008 3:36 pm

Венерина мухоловка - Dionaea muscipula
Това удивително растение се среща в малък район на Каролинските острови. Насекомите биват хванати и смилани от „капаните” му, за да може да си набави хранителни вещества. Във всеки капан има по 6 власинки, които играят ролята на „спусък”. Когато една власинка бъде докосната 2 пъти или 2 власинки се допрат капанът се затваря. Празните капани се отварят отново след около ден. Тези с жертва остават затворени за около седмица-две. След това капанът ще се отвори, изхвърляйки празната черупка на на жертвата. Мухоловките не се нуждаят от често хранене и могат да изкарат дълги периоди без насекоми. Ако ги отглеждате в условия, където не могат да си хванат насекоми(например в хладна оранжерия), даването на насекомо на един капан на няколко месеца ще е нужно.
Грижи: Венерината мухоловка е многогодишно растение, което образува луковици. Издръжливо е през зимата, но въпреки това трябва да се пази от дълбоко замръзване. Хладен прозорец, гараж или мазе могат да свършат работа за през зимата. Температурите тогава трябва да варират между -1 и 10 градуса. Тази почивка на студено ще задоволи нуждата на растението за зимен сън. Листата може да изсъхнат по време на зимния сън. Възможно е да бъде отгледано в терариум, стига растението да бъде държано на около 10-15 см от флуоресцентна лампа и да бъдат подсигурени зимните температури. Не замразявайте терариумите или стъклото може да се счупи.
Светлина: От ранна пролет до късна есен Мухоловката трябва да получава около 50% слънчева светлина и 50% сянка. През много топлите месеци е хубаво да й осигурите повече сянка, а през пролетта и есента съответно повече слънце. Дългите и тънки листа за знак за недостатъчно светлина. Здраво растение трябва да има червен или розов цвят в напълно развитите капани. Тъмно червените разновидности(като Akai Ryu) се нуждаят от по-силна слънчева светлина за да добият най-добрия цвят. Добавянето на повече слънчева светлина трябва да става бавно – за период от няколко дни, за да се избегне слънчевото изгаряне. Често Мухоловката може да вирее добре на постоянна слънчева светлина. Изкуствената светлина може да свърщи работа, стига да не е много ярка и гореща (например около 10-15 см от флуоресцентна лампа).
Влага: Поддържайте растението влажно и в относително влажна околна среда. Периодичното наводняване е добра идея, но трябва да се осигури оттичане на водата. Мухоловките не виреят в постоянно наводнена или застояла почва. При отглеждане в а терариуми след наводняване, оттечете водата. Направете канала за оттичане колкото се може по-близо до дъното, за да се избегне засушаването на почвата. Ако отглеждате растението в саксия, използвайте пластмасова саксия с дупки на дъното за оттичане на ненужната вода. Ако водата, с която поливате, е изпълнена с минерали или сол, използвайте дистилирана или дъждовна вода.
Температура: Растението расте на температура между 8 и 32 градуса. Осигурете проветрение в терариумите или Мухоловката ви ще се „изпърже”. Погледни „Грижи” за температурите през зимата.Temperature - Grow at temperatures between 45-98 degrees F. Provide ventilation in terrariums or plants will cook in hot sun! See "Care" for winter temperature preferences.
Почва: За препоръчване е да се използва смес от около 1/3 чист пясък и 2/3 торфен мъх. също ще свърши работа, но ще изсъхва по-бързо. Също така, може да се използва само чист торфен мъх. Не използвайте глинеста почва и почво-обогатяващи добавки. Мухоловките предпочитат песъчлива и бедна почва, която да не стои заблатена. Растението расте по-добре ако се пресажда в свежа почва всяка година или две. Това може би се дължи на факта, че по-старата почва се прецежда от хранителни вещества и също така става по-малко песъчлива.
Подкастряне: Когато пролетното израстване на Мухоловките започне, те пускат цветно стебло. Много от хората, отглеждащи това растение, отрязват това стебло, за да изпъкнат капаните. Ако не се премахне, ще се появят малки бели цветя и могат да се формират малки,черни семена. Мухоловките, третирани по този начин растат бавно и могат да заслабнат докато семената не узреят. Мъртвите листа и капани могат да бъдат свободно отрязани.
Пресаждане: Това е нужно когато растението изглежда натясно, изсъхва много бързо или когато се е разделило на две или повече растения. Ранната пролет е най-доброто време за пресаждане, но Мухоловките могат да бъдат премествани по всяко време. Използвайте горе-споменатата почвена смес и полейте добре след пресаждане. Не наторявайте! С прости грижи Мухоловките могат да живеят дълго.
Засаждане от луковица: Мухоловките са склонни да завиват листата си наобратно (над луковицата) когато биват извадени от почвата. Това може да затрудни връщането на растението към средата му на живот, тъй като то може буквално „да избяга” от почвата. Преди да посадите луковицата отъпчете пръстта, така че да не стане много твърда. Почвата трябва да бъде леко навлажнена. Направете дупка около 3-4 см диаметър и 10-12 см дълбочина. Хванете растението в едната ръка и нежно загънете листата нагоре така че светлата част на луковицата да остане под пръстите (картинката отдолу).
Поставете луковицата така че светлата част да бъде под нивото на почвата и внимателно заровете дупката с другата ръка. Пуснете растението и леко отъпчете почвата около него. Ако листата се огънат на обратно и се опитат да извадят растението го пъхнете по-навътре и утъпчете почвата повече. Полейте основно след засаждане.


Heliamphora-the Venezuelan Marsh Pitchers

Heliamphora расте на високо морско равнище на облачния връх Tepuis във Венецуела. По-добре растат на влажна среда, например оранжерия или терариум. Каничките на Heliamphora са много крехки и затова когато ги докосвате това трябва да става нежно. След пресаждане е добре да добавите чаена или супена лъжичка вода в каничките, тъй като при тази операция соковете в каничките често се разтръскват или разливат. След първото напълване не е нужно да добавяте повече вода.
Слънчева светлина: През хладно време (10°-20°С) Heliamphora предпочита 50-75% слънчева светлина. През по-топло време тя трябва да бъде намалена на 50%, за да се избегнат изгарянията. Високите, тънки или вретеновидни канички са знак за твърде много сянка. Ако го отглеждате в терариум, флуорисцентната светлина върши доста добра работа. Под такава светлина е добре да държите растението сравнително близо до лампата (9-12 см). Пазете терариума чист от прах, тъй като това може да намали светлината сериозно. Не използвайте прожектори, тъй като те са твърде горещи.
Температура: Най-добрата температура е между 10 и 28° С. Препоръчително е през нощта температурата да е доста по-ниска от постоянната температура. Повечето видове Heliamphora могат да изтърпят температура до 35° С, но за кратки периоди. Някои от по-редките видове като H. tatei и H. Ionasii изискват по-хладни нощи, но повечето от другите живеят добре с нощни температури между 55-70°F. Не позволявайте да замръзнат!
Влага: Трябва да е около 65-90%, като е препоръчително оптималната да е 85%.
Поливане: Използвайте хладна и чиста вода за най-добри резултати. Смесването на водата с въздух също е полезно. Старайте се да не мокрите коронката, защото могат да се развият болести. Поддържайте влажно, но без да изсъхва. Не се препоръчват чинийки под саксиите, тъй като наводнените корени могат да изгният
Почва: Смес от 40% перлит и 60% дълги влакна торфен мъх върщат работа, а съотношението може да е добро стига да има добро оттичане и да не изсъхва твърде често. Дръжте растящата корона над почвата, когато пресаждате и не позволявайте короната да се покрива от мъх.
Допълнителна информация: Обикновено не е необходимо допълнително хранене, но ако отглеждате растението на място, където няма много насекоми, можете да му давате по едно-две веднъж на няколко месеца. Не наторявайте корените! Подкастряйте мъртвите листа и цветните стъбла. Тези стъбла могат да бъдат махнати по всяко време.


Сарацения
Това е растение, което не се нуждае от особени грижи: насекомоядната сарацения примамва своите жертви със сладката течност, отделяна в сърцевината на листата-канички. Освен със стръв, тези листа са снабдени също с обърнати надолу власинки, които препречват пътя им назад. Храносмилането на сараценията наподобява много това на месоядните животни: насекомите биват разложени с кисели сокове.
При сараценията се наблюдават три типа растеж: от началото на пролетта до средата на лятото покарват цветове, листа с фуниевидна форма и нехищни листа. Широките около 7-10 см жълти цветове отделят остър, необичаен аромат.
Температура: Сараценията подхожда на всяка вътрешна обстановка. Предпочитанията й са по-скоро към хладния въздух. През зимата в апартаменти с парно отопление, поддържането на оптималните за нея 5 градуса е донякъде проблемно: тогава растението има нужда от почивка, затова минималните температурни стойности не бива да са под нулата, а максималните – над 15 градуса. През остатъка от годината сараценията се развива нормално и при 10 градуса. В по-топла среда може да оцелее, само ако бъдат съответно завишени влажността и поливките й.
Светлина: Сложете саксията на слънце, но не под преките му лъчи (могат да прогорят листата, усилени като с лупа от капките на отделяния в „каничките” нектар) и не забравяйте да я завъртате понякога, за да е равномерно огрята. Растението не вирее добре на изкуствена светлина, а ако естествената не трае поне 8 часа – престават да му никнат насекомоядни листа и минава във фаза на покой.
Поливане: По време на растежа сараценията се държи потопена в около 2,5 см неваровита вода. Зиме се напоява веднъж месечно, колкото почвата да не изсъхне напълно. В никакъв случай не се полива отгоре. Абсолютно е противопоказно в „каничките да попада и да се задържа вода.
Наторяване: Хищните цветя растат в блатисти зони, където земята е бедна на жизнени сили. Тяхната единствена прехрана са случайно попадналите в обсега им насекоми и наторяването е не просто излишно, но и вредно: месоядните листа могат да се изродят или да окапят.
Саксия: Сараценията се пресажда на всеки 2-3 години, когато саксията й отеснее. Новата почва трябва да съдържа преобладаващо мъх и добре промит едър пясък.
Допълнителна информация: Ако сараценията се развива правилно, през цялото лято е окичена с така характерните насекомоядни фунии. В противен случай никнат само обикновените листа (те честопокарват и прз периода на зимен покой).


Nepenthes е тропическо растение от югоизточна Азия, Индия, Мадагаскар и Австралия. Повечето растения от този вид са увивни. Наименованието „Маймунски чашки” идва от факта, че понякога маймуните пият соковете от каничките му.
Каничките всъщност са издадени жилки в листата. Насекомите се превличат от соковете в каничките и цветовете им. Хлъзгавите ръбове и вътрешните стени на каничките спомагат за падането на насекомите в храносмилателните сокове на дъното на капана. Хранителните вещества се абсорбират от тази „супа”.
Ако отглеждате Орхидеи в оранжерия, то можете да отглеждате Nepenthes там, защото изисква подобно условия. Може да го отглеждате и в терариум.
Слънчева светлина: Nepenthes предпочита главно ярка светлинабез много директно слънце. Около 50% слънчева светлина или шарена сянка е добре. Изкуствената светлина също може да свърщи работа стига да е достатъчно далеч, за да не се предизвика прегряване или изгаряне. Тънките източени или вретеновидни растения са знак за твърде малко светлина. Слънчевото изгряне обикновено се появява като червено или мъртво петно на мястото, което е срещу слънцето.
Вода: Не позволявайте растението да изсъхне напълно. Почвата трябва да е влажна и от време на време трябва да се наводнява, за да се измие утаената в почвата утайка. Използвайте относително чиста вода (например дъждовна, дистилирана или пречистена). Чешмяна вода съшо може да се използва стига да е бедна на сол. Ниското ниво на хлор също не е проблем.
Влажност: Нужната влажност може да се посигури в оранжерии, терариуми и дори „палатка” направена от найлонови торбички. Осигурете вентилация, за да избегнете прегряване и застоял въздух. В топло и влажно време можете да поставите растението навън, но трябва да му осигурите и малко сянка и да го внесете преди температурата да е паднала под 20 градуса.
Температура: Повечето видове виреят на температура между 13 и 35 градуса. Планинските видове като N.burbidgeae, N. lowii, N. rajah, N. villosa и други предпочитат хладни нощи (около 12-15 градуса) и около 20-32 градуса през деня. N. fusca and N. Sanguinea предпочитат по-хладна среда, но толерират и по-топло време. Непланинските видове са по-лесни за отглеждане, защото предпочитат по-голяма топлина. Тази група включва: N.alata, N. eymae (infundibuliformis, eymai), N.khasiana, N. mirabilis, N. ventricosa, N. ampullaria, N. bicalcarata, N. gracilis, N. Maxima и много други. Много от хибридите също влизат в тази група: N. x 'Dyeriana,' N. x'Chelsonii,' N. x'Williamsii', N. x'Ventrata', N. x'Superba' и други хибриди са често най-лесните за отглеждане и са избирани заради цветните канички.
Почва: Има много шупливи, бедни на торове смески, които биха свършили работа. Те могат да съдържат папратови власинки, начупена борова или елова кора, торф или торфен мъх, перлит. Почвата трябва да се оттича добре и да не е много отъпкана, за да може въздуха да достига корените. Присадете растението, ако почвата „рухне”, много бързо изсъхва или ако изисква по-голям съд. Не използвайте глинени саксии, тъй като солта се набива в тях. Корените на Nepenthes са доста крехки. Разклащането на саксията е добър начин да наместите почвата при пресаждане. Отъпкването може да нарани нежните корени. Полейте добре след пресаждане. Не се препоръчва употребата на торове.
Хранене: Ако отглеждате растението на място, където не може да си хване насекомо за дълъг период, можете от време на време да давате малко насекомо като муха или хлебарка на развитите канички.
Допълнителна информация: След като поставите растението на мястото където ще стои, налейте малко вода в каничките му(около 1.5-2 см). Това е нужно, тъй като при превоза или пренасянето част от сока може да се разлее или „стръска”. Така каничките може да изсъхнат. С растежа листата и каничките изсъхват и умират. Когато това се случи трябва да се подкастрят. Пренапълването помага срещу този проблем. Тъй като повечето Nepenthes са увивни, някои специалисти препоръчват да се подкастрят зелените стъбла, за да може растението да порасне по-голямо. Увивните стъбла могат да бъдат оставени да се увият около кол или да бъдат оставени да висят ако съда е оставен на високо(например висяща кошница). Ако позволите на увивните стъбла да се спуснат, това може да подтикне растението да пусне издънки при основата, като така то ще стане по-красиво. Не кастрете наведнъж повече от 30% от зеленината. Ако растението не успее да направи канички увеличете влажността. Добавянето на въздух към водата може да намали вероятността от застояване. За да направите това първо налейте наполовина съд с плътно затваряне и го раздрусайте хубаво преди да полеете. Не пръскайте студена по листата. Nepenthes може да живее дълги години ако го отглеждате правилно.


Росянка
Описание: Дросерата може да бъде открита в различни форми от цял свят, а името с което са известни тези растения е росянка. В момента са известни около 130 различни вида с различни нужди на отглеждане. Някои от тях изглеждат като миниатюрни четки за миене на шишета, докато други – приличат на тънки тръстики. Всички те имат малки мустачета (ластари), с капчица вещество подобно на туткал, с което улавят жертвите си.
На цвят са различни – от светло зелено до червено, но най – често са с червени връхчета на мустачетата.
Листата на росянката са полу - активни, листата се затварят бързо около уловеното насекомо, което се разгражда със специален ензим, секретиращ от средната част на листото.
През пролетта и лятото растението цъфти с бели , розови или жълти цветове, които се развиват от нежни стебла. Листата и достигат 10 – 12 см. дължина с горната третина с лепкавите крайчета.
Грижи: Росянката няма специални изисквания към влажността на въздуха, с изключение на тропическите видове.
Саксията с росянката следва са бъде поставена в плосък съд с вода, около 2,5 см. От април до ноември, а през останалата част от годината почвата трябва да бъде просто влажна.
Добре е тези растения да се поставят на светло. Издържат на силно слънце, но не бива да изсъхват. Идеални са за перваза на прозореца.
Не е нужно да бъдат подхранвани допълнително с течен тор, но ако растението не може да улови само достатъчно насекоми, добре е вие да пускате в чашката им по една мухичка или друго дребно насекомо.
Място: Някои видове се нуждаят от тропически условия за живот, докато други могат да оцелеят дори на Арктика.
Добре е тези растения да се поставят на светло. Издържат на силно слънце, но не бива да изсъхват. Идеални са за перваза на прозореца.
Размножаване: мъх, 10% чист пясък и 10% дървени въглища.
Почвата се полива винаги с мека вода или събрана дъждовна такава.


http://animalparty.dir.bg/_wm/library/?df=63749
Аватар
meri
Пчела работник
 
Мнения: 10378
Регистриран на: Пон Ное 26, 2007 2:58 pm

Re: Хищни растения

Мнениеот kitana » Пон Окт 20, 2008 3:43 pm

Венерина мухоловка:

Изображение

Heliamphora:

Изображение

Sarracenia:

Изображение

Nepenthes:

Изображение

Росянка(Drozera rotundifolia):

Изображение
Fortuna fortes metuit, ignavos premit
Аватар
kitana
Пчела майка
 
Мнения: 1797
Регистриран на: Чет Фев 28, 2008 3:18 pm
Местоположение: на Зеления път към Стария Светльо,като всички други

Re: Хищни растения

Мнениеот meri » Пон Окт 20, 2008 4:30 pm

Аз не можах да ги кача снимките, иначе много исках. :ag:
Аватар
meri
Пчела работник
 
Мнения: 10378
Регистриран на: Пон Ное 26, 2007 2:58 pm

Re: Хищни растения

Мнениеот hyla » Нед Мар 01, 2009 7:23 pm

http://www.juzaphoto.com/eng/galleries/ ... plants.htm -

снимки на:
Pinguicola leptoceras
Utricularia vulgaris
Drosera rotundifolia - росянка
D. intermedia
D.filiformis
Sarracenia leucophylla
Ако видите да се продават червенобузи костенурки в зоомагазин или другаде сигнализирайте на РИОСВ. Продажбата им е забранена!
hyla
Пчела майка
 
Мнения: 1055
Регистриран на: Нед Дек 26, 2004 2:26 pm

Re: Хищни растения

Мнениеот hyla » Пет Мар 06, 2009 5:36 pm

Мило покажи твоя хищник tongue
Ако видите да се продават червенобузи костенурки в зоомагазин или другаде сигнализирайте на РИОСВ. Продажбата им е забранена!
hyla
Пчела майка
 
Мнения: 1055
Регистриран на: Нед Дек 26, 2004 2:26 pm

Re: Хищни растения

Мнениеот drebcho i glamcho » Пет Мар 06, 2009 10:10 pm

Нямам канички още :bu: :bu: :bu:
Аватар
drebcho i glamcho
Пчела майка
 
Мнения: 1866
Регистриран на: Съб Май 10, 2008 7:16 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Хищни растения

Мнениеот hyla » Вто Мар 10, 2009 7:33 pm

Новия ми хищник

Изображение
Ако видите да се продават червенобузи костенурки в зоомагазин или другаде сигнализирайте на РИОСВ. Продажбата им е забранена!
hyla
Пчела майка
 
Мнения: 1055
Регистриран на: Нед Дек 26, 2004 2:26 pm

Re: Хищни растения

Мнениеот vasko12 » Вто Мар 10, 2009 7:34 pm

4естито хула :bi:
vasko12
 

Re: Хищни растения

Мнениеот hyla » Вто Мар 10, 2009 7:57 pm

Да ми яде избягалите щурци :ap:
Ако видите да се продават червенобузи костенурки в зоомагазин или другаде сигнализирайте на РИОСВ. Продажбата им е забранена!
hyla
Пчела майка
 
Мнения: 1055
Регистриран на: Нед Дек 26, 2004 2:26 pm

Re: Хищни растения

Мнениеот cartmen » Нед Май 24, 2009 9:10 pm

А откаде ги копувате тези растения ,защто искам много и аз да си купя. Моля кажете ми. :bs:
cartmen
Животинче с въпрос
 
Мнения: 18
Регистриран на: Нед Яну 25, 2009 7:19 pm
Местоположение: София

Re: Хищни растения

Мнениеот love PET » Нед Май 24, 2009 10:11 pm

само за това намерих
Росянка
Без дори да подозирам какво точно съм направил съм размножил Дрозера капенсис, за това ще го опиша така както е станало.
Преди време си купих росянка от ботаническата градина. Щях веднага да я разсадя, но видях, че вътре в саксията има и няколко семеначета и за това реших да го оставя така. Докато си го разглеждах забелязах че освен семеначетата възрастните растения всъщност са 3 едно до друго. Наложи се в даскало да изнасям доклад за хищните и паразитни растения, за това без да ги разсаждам заради семеначетата ги отскубнах много внимателно. Усетих, че някои корени се скъсаха, но за щастие останаха и върху растението няколко. После пък си направих единия от аквариумите на палудариум, специално за хищни растения и скариди. И за това отскубнах по същия начин, поради същата причина и останалите 2, като и от тях се скъсаха корени. Всичко хубаво, засадих си росянките в палудариума, да ама като не ми зеленее нищо в саксията и ги бях позабравил, без да ги поливам, без нищо..... и днес едно зелено връхче ми привлече вниманието, не очаквах да е оцеляло някое семеначе и си помислих че може да е останала част от стъблото, която да е пуснала разклонение. Но когато го извадих от саксийката и изчистих пръстта останах потресен, от самите корени, тръгнали нови растения.
Та като си пресаждате росянките, не хвърляйте скъсалите се корени, ами ги сложете върху влажен сфагнум, току виж и вие имате късмет, както аз и тръгнат бебета росянки
не съм го писала аз
Всеки ден може да си известен, за това днес бъди себе си!
Аватар
love PET
В пасажа
 
Мнения: 572
Регистриран на: Нед Фев 15, 2009 3:34 pm
Местоположение: Добрич

Re: Хищни растения

Мнениеот vikito40491 » Сря Май 27, 2009 12:18 am

Щом не си го писала ти, трябва да посочиш източника :ab:
You're watching your dog chase its tail and think that dogs are easily amused, right then you turn around look at the time and realise you just watched your dog chase its tail for 10 min...
Аватар
vikito40491
В пасажа
 
Мнения: 777
Регистриран на: Чет Окт 18, 2007 6:46 pm
Местоположение: Елхово


Назад към Ботаника - растения

cron