Кучета - Котки - Бозайници - Птици - Влечуги - Риби - Земноводни - Насекоми - Бездомни животни

Трябва ли да сменяме често ветеринаря?

Трябва ли да сменяме често ветеринаря?

Мнениеот meri » Пон Юли 04, 2011 4:28 pm

През погледа на вет. лекар

Ще ви кажа,че ние вет.лекари не обичаме много когато всеки път се обръщате към различни лекари.
Разбирам ви, случва се понякога неуспешно лечение на животното,което се влошава,а вие изпадате в паника.На болното животно му е все едно кой ще го лекува.
И ако "десетия"по ред ветеринар направи "инжекция" от която животното ще се почувства по-добре,за вас този лекар ще стане велик и всемогъщ,за разлика от предишните.
За съжаление може да не отговорите ласкаво.

Ако не ви харесва лекаря,стила му на работа,методите за оказване на помощ започвате да търсите друг.Но в такъв случай искам да ви задам един въпрос: " За себе си ли търсите лекар или за вашето животно?"

Лечението на животните е дълъг и труден процес и не винаги след първата процедура животното става по-добре,не без основание лекаря назначава курс на лечение.Не забравяйте,че всеки вет.лекар има свои методи за лечение.
Помнете- вет.лекар,който познава животното ви,историята на заболяването, ще може по-бързо и точно да назначи правилно лечение.Някой лекарствени препарати причиняват алергии, и ако вие не кажете и лекаря не познава животното,може да има неприятни последици.

За вас е важно да се излекува животното, а не да търсите лекар,който с един замах ще излекува животното.

http://www.moksyakova.ru/mnenie-vetvracha/index.php
превод:meri

Стопанин срещу ветеринар: корените на недоразумението

И двамата обичат животните, и двамата искат да им помагат.Но на практика между тях възникват повече конфликти,отколкото разбирателство.
Стопаните не вярват на ветеринаря,а потърпевшата страна винаги е животното.

В наше време лечението се превръща в излишен стрес,започва от страха за здравето на животното и завършва със цената на вет. помощ. Не на последно място заема търсенето на лекар. Редица обстоятелства принуждават да се възползваме от услугите на близкия вет.кабинет или клиника.В резултат,лечението на животното се превръща в своеобразно препятствие- недоверие към лекаря,взаимно недоволство,честа смяна на лекуващия лекар, и като следствие- никакъв резултат.

Много ветеринари се оплакват,че несериозното отношение към препоръките,самостоятелната промяна към лечението и необоснованото недоверие към думите на специалиста са често явление.Някой лекари признават,че действията на стопаните много често пречат на процеса на лечение.

Причина за конфликта

За да намерят общ език, трябва да разбират събеседника си.Често стопаните и лекарите говорят на различни езици.Грижата им за животните не винаги се изразява еднакво,става трудно да си представим,че интересите на лекарите и стопаните съвпадат.

На практика взаимните претенции и на двете страни винаги са категорични и също толкова погрешни.

Стопанин:

" Ветеринаря взима пари за нищо.Лечението на животното в наше време е скъпо."

Ветеринаря:

" Стопанина не изпълнява елементарни препоръки за хранене на животното,а след това се оплаква за скъпото лечение."

Стопанин:

" Вече втори ден изпълнявам назначените процедури,но животното не се оправя.Не съм сигурен/а,че доктора знае какво прави."

Ветеринаря:

"Обикновено стопаните няколко дни наблюдават животните,не предприемат нищо,след това аз трябва да извеждам животното от тежкото състояние за един ден."

Стопанин:

"Всички лекари говорят различни неща, на кой да вярвам?"

Ветеринаря:

" Когато при мен дойде някой с назначение от друг лекар и въпроси,правилно ли е това лечение,без даже да вземе животното за преглед."

Стопанин:

" След инжекцията кучето се влоши."

Ветеринаря:

" Ако животното има свръхчувствителност,защо е виновен лекаря?"

Стопанин:

" Доктора не слуша какво казвам."

Ветеринаря:

" Стопанина не може да опише точно симптомите."

Стопанин:

"Не могат да поставят диагноза на животното ми."

Ветеринаря:

" Стопанина отказва провеждане на анализи,но иска мигновено да се постави диагноза и да се започне лечение."

Стопанин:

"Мисля,че след лечението животното изглежда и се чувства по-зле,отколкото преди него."

Ветеринаря:

" Не се спазва графика за лекарствата,пациента не посещава клиниката навреме."

Стопанин:

" Назначен е сложен курс терапия,който струва скъпо."

Ветеринаря:

"Назначавам лекарства,които стопанина обеща да дава в домашни условия,но по резултатите от анализа ми е ясно, че курса не е проведен."

Стопанин:

"Приспах си животното,но разбрах,че е можело да се спаси.Заболяването не е смъртоносно."

Ветеринаря:

" Стопанина ме учи как и с какво да лекувам животното,като се обосновава на данни в Интернет,това е недопустимо!"


Кой е прав?

Това няма никакво значение,при подобна ситуация няма прави,доверието е загубено и процеса на лечение се забавя.Важно е друго: кой и какво трябва да се направи, за да се постигне компромис?

Конфликт или сътрудничество

Всеки стопанин иска за животното си по-опитен и грамотен специалист.Важно е не само да намерите добър лекар,но и общ език с него.Какъв път на взаимодействие ще изберете: конфликт или сътрудничество?

Цената на обслужването

Конфликт. Вашето животно се е разболяло, и вие неочаквано сте забелязали,че цените на вет. услуги са много високи.Започвате да предявявате претенции и обвинявате доктора в алчност. Не е трудно да се досетим,каква реакция ще последва в отговор.Персонала на вет.клиника винаги се отнася негативно към заявената финансова недобросъвестност и завишените цени.Това е обидно, в повечето случаи лекаря работи съгласно ценоразпис,съставен от основателя и няма никакво отношение към формиране на цените във вет. учреждение.

Сътрудничество. Отглеждането на животно е определен разкош,и стопаните трябва да предвидят разноските за лечение и да се ориентират в цените на вет. услуги.Когато имате финансови затруднения,в много клиники ще ви разберат,ще проведат лечението или ще отстъпят.Можете да помолите лекаря да избере по-евтини лекарства.

Прием при специалист

Конфликт. Когато стопанина заплаща скъпо,очаква от персонала на клиниката максимално внимателно отношение лъм проблемите на своето животно.В реалността към болното животно се отнасят безразлично и даже грубо,подобни разкази лекарите прекъсват, без да изслушват докрай.Това причинява злоба и недоверие.На свой ред лекаря не може да добие представа от описаната картина и хронология на симптомите.Такива лекари често се оплакват от недостатъчно наблюдение над животните в процеса на лечение и липсата на свовременна информация за промяна на самочувствието на пациента.

Сътрудничество. Много стопани не предполагат,че грубото отношение към животното е само съблюдаване на безопасност.Правилната фиксация на пациента и използването на намордник,това са неща,към които трябва да приучите животното предварително.Наблюдението и събиране на информация по време на заболяването е важна задача на стопанина.Отнесете се сериозно към задачата,която ви е поставил лекаря,защото може да има съществено значение за лечението на животното.Без ваша помощ лекаря е ограничен в оценката на състоянието и резултатите от терапията.

Допълнителна диагностика

Конфликт. Най-голямо недоумение в стопанина причинява провеждането на различни анализи,резултатите от които впоследствие не са покзали отклонения.Създава се впечатление,че необходимостта от подобни тестове е изкуствено преувеличена от доктора.Често стопаните отказват провеждането на допълнителни диагностични процедури по финансови или други съображения,което не винаги се приема адекватно от персонала на вет.клиники.

Сътрудничество. Вие трябва да знаете,че допълнителната диагностика винаги е сериозна и широко се използва в медицината.Тя позволява на лекаря да открие скрита форма на заболяването,някой хронични инфекции.Ако сте взели решение да откажете изследванията,това е ваше право и риск.
Ветеринаря не може да принуди стопанина да изпълни някаква диагностика.В такава ситуация вие трябва да съобщите възможни проблеми в случай на наличие на не диагностицирано заболяване.

Курс на лечение

Конфликт. Логично е да се предположи,че провеждането на определена терапия трябва да дава положителни резултати,но за съжаление не винаги настъпва в кратки срокове.Стопаните често негодуват ако няма промяна в състоянието още през първите дни на лечението.Други се страхуват от многото препарати назначени за лечението.Подобни разсъждения карат стопаните да се съмняват в добросъвестността на лекаря и го подозират в мошеничество с цел печалба.

Сътрудничество. Преди да си направите изводи,попитайте лекаря каква динамика на състоянието очаква да получи.При някой заболявания няма бързо оздравяване.По ваша молба доктора ще ви разкаже с каква цел е назначил някой препарат и ще ви обясни продължителността на лечение за всеки конкретен случай.Даже ако ви се стори,че животното има същите симптоми както някое друго,това нищо не означава.Назначението на лекаря трябва да бъде идентично за всеки случай.

Смъртта на животното

Конфликт. Защо е прието да се смята, че за смъртта на пациента задължително някой трябва да е виновен.Още една порочна практика са опитите да си изяснявате нивото на професионализъм и качеството на лечение след смъртта на животното.Резултатите от анализите не са достатъчни за да си правите изводи.Не е възможно да видите клиничната картина на заболяването,не е възможно да опишете достоверно данните от лекаря поради липса на знания.

Сътрудничество. Смъртта на любимото същество винаги е трагедия.Но това не ви дава право да обвинявате лекаря в непрофесионализъм. За съжаление, съществуват нелечими заболявания,освен това животните понасят различно едни и същи болести.Стопаните могат и трябва да се интересуват от предварителните прогнози за състоянието на животното.Въз основа на тази информация вие ще вземете решение за евтаназия или продължаване на лечението.Ветеринаря ще ви отговори от своя гледна точка,но окончателния избор остава за вас.

Използване на собствени знания

Конфликт. При лечение на животното не е изключена ситуация, когато стопанина има повече информация от лекаря.В случаите когато стопанина е медицински работник,има известно количество специализирани знания, което му позволява да се ориентира за действията на ветеринаря.Ако стопанина се опитва да дава препоръки на специалиста,такова поведение не се възприема добре.

Сътрудничество. Манипулирайте само тази информация,в която сте сигурни на 100%.Така ще можете да сте осведомени за наличието на непоносимост към някой вещества,свръхчувствителност,особености в поведението на животното.Не трябва да казвате на ветеринаря какви методи на лечение ви се струват по-приемливи,малко вероятно е специалиста да ги приеме.

Пътя на уважението

За да сътрудничите ефективно с вашия вет.лекар, не е достатъчно да разбирате неговата гледна точка.Пътя на партньорството - е винаги пътя на уважението.
За съжаление много стопани се отнасят към ветеринаря невежливо.Такова поведение ви лишава от възможността за позитивно взаимодействие с лекаря.

Уважавайте времето на вет.лекар.Винаги отивайте на преглед след записан час(с изключение на спешните случаи).Не задавайте въпроси от чисто любопитство.Не безпокойте лекаря напразно.

Уважавайте професионализма и мнението на вет.лекар.Когато изберете даден специалист напълно му се доверете.Задавайте всякакви въпроси относно лечението на вашето животно в доброжелателна форма.Не демонстрирайте своето недоверие и скептицизъм.
Не оспорвайте мнението на лекаря, а когато искате съвет,правете го грамотно.

Уважавайте правото на вет.лекар за безопасност.Научете животното си да носи намордник.Помагайте на персонала да фиксира животното по време на манипулациите.Не позволявайте на кучето/котката да проявява агресия.

Уважвайте препоръките на вашия лекар.Строго спазвайте предписанията или му обяснете,че това е невъзможно,и опитайте да оптимизирате схемата на лечение.
Никога не обиждайте лекаря.
Извинете се,ако сте забравили да изпълните препоръките и следвайте бъдещите указания.

Уважавайте грижите на вет.лекар за вашето животно.Не се отнасяйте пренебержително към работата на лекаря и неговото отношение към животното ви.
Старайте се да предоставите пълна и точна информация за животното.Съдействайте на лекаря напълно.

Автор на статията Анастасия Закаблук
http://www.nvet.ru/veterinary/52-vladel ... rinar.html
превод:meri
Аватар
meri
Пчела работник
 
Мнения: 10382
Регистриран на: Пон Ное 26, 2007 2:58 pm

Re: Трябва ли да сменяме често ветеринаря?

Мнениеот zoomaniak » Пон Юли 04, 2011 4:53 pm

:ajatki: :ab: :ajatki:

:ag:
Опитвам се да овладея Хаоса.
zoomaniak
Пчела работник
 
Мнения: 11303
Регистриран на: Пон Май 17, 2004 4:52 pm

Re: Трябва ли да сменяме често ветеринаря?

Мнениеот Misho » Пон Юли 04, 2011 6:00 pm

:ajatki: Все хубави и полезни текстове. :ba: :ax:
Аватар
Misho
В пасажа
 
Мнения: 853
Регистриран на: Нед Дек 12, 2010 7:31 pm


Назад към Ветеринарно медицински статии