[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable: Array
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable: Array
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Array to string conversion
[phpBB Debug] PHP Notice: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 77: Undefined variable: Array
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
Свободната зона - само за животни! • Виж темата - Отглеждане на зелен питон (Morelia viridis)
Страница 1 от 1

Отглеждане на зелен питон (Morelia viridis)

МнениеПубликувано на: Пет Яну 27, 2012 6:11 pm
от meri
Изображение

Зелените питони не са много големи,средно възрастния мъжки достига дължина 90-120 см при тегло 800-900 гр.Женските са малко по-големи.

Зелените питони са интересен вид за отглеждане в домашни условия.
Съществуват две разпространени заблуди: че е трудно да осигурите условия за тях,а самите животни са много крехки и чувствителни.Необходимостта от особени грижи е преувеличена,могат да се отглеждат в същите условия,както всяка змия.
Най-честата грешка на начинаещите е че избират терариум,удобен за самите тях,а не се опитват да намерят такъв,какъвто ще позволи да се създаде правилна среда.

Необходим е температурен градиент,умерена влажност и осигуряване на безопасност.Най-подходящ е водонепроницаем терариум от хоризонтален тип.Въпреки,че обичайно виждаме дървесни змии отглеждани във високи,вертикално ориентирани терариуми,повечето змии предпочитат сигурна оптимална температура.Зелените питони често се стараят да се устроят на най-високия клон в жилището,за това в тесния вертикален терариум температурния градиент често не е подходящ.
Наличието на хоризонтален температурен градиент позволява змията да избира комфортна температура,постоянно да се намира на най-високото място.За да осигурите това важно условие,поставете отопляем панел от едната страна на терариума и използвайте регулируем термостат.

Влажността също е важен фактор,ежедневното пръскане с пулвелизатор осигурява достатъчна влажност.Избягвайте излишната вентилация,течението може да доведе до респираторни заболявания,и ако терариума изсъхва много бързо след напръскване,това може да стане причина за трудност при линеенето.
Имайте предвид,че влажността е количеството изпарения във въздуха,мокрия под,от който не се изпарява водата почти не способства овлажняването на въздуха,и това може да доведе до размножаването на бактерии и плесени.

Зеления питон се отглежда в терариум от 90 до 120 см на дължина,60 см височина и от 45 до 60 см дълбочина.Не е необходима голяма височина,недостатъчното отопляване на пода причинява проблеми.Ежедневното пръскане е задължителен елемент на отглеждане и неотопляемия под остава мокър,което спомага за появата на плесен.Терариум с височина 60 см позволява топлината да достигне пода,което помага на субстрата да изпарява влагата и да поддържа влажност.Терариум с дължина по-малко от 90 см затруднява създаването на правилен температурен градиент.Много тесния терариум способства недостатъчната активност на змията.

Терариума трябва да има стъклена предна стена и плътна странична и задна стена,което позволява на питона да се чувства в безопасност.Прозрачните стени на стъкления терариум трябва да се покрият или оцветят,за щото тези змии са нервни и не се чувстват защитени.Тъмните цветове на вътрешните стени на терариума са за предочитане пред белите,това също позволява на змията да се чувства в безопасност.

Терариума трябва да бъде оборудван с надежден клон,със същия диаметър както тялото на змията.Избягвайте отровните дървета,закрепете здраво клона,за да не се движи и да не падне от тежестта на змията.В единия край на клона поставете нагревател на 15-20 см под панела,където змията може да се топли.
Спектралната лампа за дневна светлина прекрасно показва цвета на питона,но дръжте светлината заглушена и избягвайте мощните лампи,които могат да прегреят терариума.
Изображение

За субстрат подхожда всякакъв абсорбиращ пълнител,който не се замърсява и размазва.В студения ъгъл също поставете резервоар с вода.Растенията завършват външния вид на терераиума и помагат да се създаде укритие.В контейнера трябва да има малки пластмасови клони,малка купа с вода и субстрат от вестници.Младите змии се чувстват добре в тях.
Някой малки поставени в голям терариум отказват храна,а храненето на малките е сложна задача.Имайте предвид,че при никакви обстоятелства не трябва да взимате новородените в ръка,най-малко до една година.Възрастните питони могат да се държат на ръце,ако позволяват.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Проблеми със здравето

Два от най-разпространените проблеми са респираторните инфекции и загуба на клоаката.
Причините за респираторните заболявания не винаги са известни и при някой змии могат да се появят симптоми,дори при добро отглеждане.
Симптоми: хриптящ влажен звук,по време на вдишване,кашлица,извита назад глава.За да предпазите змията от такива проблеми избягвайте неподходящите температури,течението и стреса.За лечение се обръщайте към ветеринар.

Загуба на клоаката е стряскащо зрелище,но всъщност не е толкова страшно.Повечето случаи се лекуват в ранен стадий,за това всекидневния оглед е добра предпазна мярка.Лечението включва овлажняване на изпадналата тъкан,за да се предоврати изсъхване и поставяне на клоаката на място.Обръщайте се към ветеринар за тази манипулация.
Поставете змията в топъл,влажен контейнер без клони за няколко дни е се въздържайте от хранене в продължение на две седмици.След това предложете много малка плячка,докато не се възстанови нормалната дейност на червата.Причината за изпадане на клоаката може да бъде стреса,затлъстяване и недостатъчен мускулен тонус.
И двете заболявания могат да се проявят внезапно и при добри условия на отглеждане.

Хранене

Обичайно се хранят веднъж в седмицата с размразен гризач.На новородените се предлагат еднодневни мишки.Възрастните ядат един малък плъх на всеки 10-12 дни.В домашни условия е лесно да прехраните змията,и така да причините затлъстяване и летаргия.Не трябва да ги храните често,въпреки че някой от тях са готови да се хранят всеки ден,ако имат такава възможност.

Зелените питони са много чувствителни към топлината,за това размразявайте гризачите с гореща вода.Давайте ги още топли,направо от водата,използвайте дълги пинсети за младите и още по-дълги хирургични за възрастните змии.
Хранете питона през нощта,веднага след включване на дневната светлина,оставете заглушена светлина в стаята и бъдете много внимателни.Тези змии са ненаситни хищници и атакуват всеки движещ се топъл обект.Половозрелите мъжки могат да отказват храна няколко седмици,дори месеци, всяка година.Това е нормално и е особеност в поведението им.

Развъждане

Стабилното размножаване е сложна задача.Женската трябва да бъде най-малко на 3 години и половина и да тежи не по-малко от 900 гр.Мъжките понякога започват да проявяват интерес към чифтосването на 2,5- 3 години.Избраните змии трябва да бъдат здрави,в добра физическа форма,с нормално тегло и мускулен тонус.

За подготовка към сезона на размножаване е необходим температурен цикъл.Нощната температура до 21 С,плавно се понижава известно време.Не съществува точно значение за продължителността на периода за понижаване на температурата,преди чифтосването.

Важно е да запазите нормална дневна температура в терариума 29-30 С по време на охлаждащия период.Мъжките могат да бъдат върнати към нощното подгряване,когато не са необходими за чифтосването в този сезон.Продължителността на цикъла зависи от активността на змиите и успешното чифтосване.

Съвместимите зелени питони се чифтосват през първата нощ,въпреки че чифтосването продължава и на сутринта.Питоните могат да се чифтосват няколко дни след това да почиват.
Зелените питони продължават да се чифтосват 4-6 седмици.Ако всичко протече успешно,женската започва да надебелява от развиващите се яйца и мъжкия губи интерес към нея.През това време тя се отказва от храната.След 4-6 седмици,женската овулира.Това може да се забележи по 48 часовото подуване и неспокойното поведение.Някъде след 25 дни след овулацията и от 14 до 21 дни до началото на снасянето,женската линее.
Изображение

Предоставете на женската контейнер-гнездо,където да снесе яйцата.Можете да й позволите да ги инкубира,но повечето развъдчици използват изкуствени инкубатори.Това позволява на женската да се възстанови по-бързо след снасянето.Яйцата се инкубират при температура 30-32 С,малките се излюпват след 50 дни.
Изображение

Новородените могат да бъдат жълти или малинови.
Поставят се в отделни пластмасови кутии,които винаги трябва да са добре овлажнени,докато питоните не пролинеят,което протича 10 дни след излюпването.Малките е сложно да се хранят,трябва да им предлагате еднодневни мишки,често с пилешки пух за миризма.
Изображение

Поставете новородените в индивидуални контейнери на отопляеми рафтове.Трябва да ги овлажнявате ежедневно с опръскване.

http://www.serpentes.ru/Zelenye-pitony- ... ridis.html
превод:meri